Between: zu / on Robert Ashley

Videostill / Video still: Robert Ashley, Perfect Lives, Verwendung mit Genehmigung von / used by permission of Performing Artservices, Inc.

Between: zu / on Robert Ashley

24-stündiges Musikprogramm / 24-hour music program

26. November 2021, ab 18 Uhr für 24 Stunden /
November 26, 2021, from 6pm for 24 hours

mit / with Kyle Gann, Will Holder, Brian McCorkle, Paul Pinto, Scott Rogers


– Für den Zeitplan bitte nach unten scrollen / Please scroll down for the line-up –

DE

Between ist eine Reihe, die ausgehend von klangbasierten Praktiken die Ausstellungsräume des Kunstverein München temporär in eine Bühne für internationale Musiker*innen, Performer*innen und Künstler*innen verwandelt. Das Format findet in den leeren Räumen zwischen zwei Ausstellungen für die Dauer von 24 Stunden statt. Die zweite Ausgabe der Programmreihe ist dem Werk des US-amerikanischen Komponisten Robert Ashley gewidmet und umfasst Beiträge von Kyle Gann, Will Holder, Brian McCorkle, Paul Pinto und Scott Rogers.

Ashleys Kompositionsprozess ist geprägt von der Entwicklung innovativer Notationsformen sowie einer kollaborativen Praxis. Die Veranstaltung widmet sich mit Perfect Lives einem seiner Hauptwerke. Bei der in den frühen 1980er Jahren ursprünglich für das Fernsehen produzierten Oper handelt es sich um eine vokal-ästhetische Auseinandersetzung Ashleys mit der Kultur des Mittleren Westens der USA. Das siebenteilige Opernwerk wird in seiner Gesamtheit über die Dauer der Veranstaltung von Paul Pinto und Brian McCorkle, beide Mitglieder des Varispeed Collective und ehemalige Kollaborateure Ashleys, rezitiert bzw. performt.
Kyle Gann, Komponist und Ashley-Biograf, gewährt mittels ausgewählter Interviews Einblicke in dessen Praxis. Der Künstler Scott Rogers hat Audiostücke aus Vogelgesängen konzipiert, die in stündlichen Intervallen und in Relation zur Dämmerung in München abgespielt werden. Der Typograf Will Holder wird A Last Futile Stab At Fun von Ashley rezitieren, was dieser 1979 ursprünglich als Vortrag unter dem Titel The Meanings of Modernism am Walker Art Center gehalten hatte.

Sie können Ihr Ticket entweder vorab reservieren über info@kunstverein-muenchen.de oder an der Abendkasse kaufen. Der Eintritt beträgt ermäßigt 5 EUR und regulär 7 EUR und gilt für 24 Stunden.

Between: zu Robert Ashley ist eine Kooperation mit der Filmwerkstatt Düsseldorf.
Between wird gefördert durch den Musikfonds, die Beauftragte der Bundesregierung für Kultur und Medien und die Biehler von Dorrer Stiftung.

EN

Between is a series departing from music-based practices that temporarily converts the Kunstverein’s exhibition spaces into a stage for international musicians, performers, and artists. It takes place in the empty spaces between two exhibitions for the duration of 24 hours. The series’ second iteration is dedicated to the late U.S.-American composer Robert Ashley and brings together contributions by Kyle Gann, Will Holder, Brian McCorkle, Paul Pinto, and Scott Rogers.

Ashley’s compositional process is characterized by innovative forms of notation as well as a collaborative practice. The event is dedicated to one of his signature works, Perfect Lives. Originally produced for television in the early 1980s, the seven-part opera forms a vocal-aesthetic exploration of the culture of the American Midwest. The operatic work will be recited and performed in its entirety over the duration of the event by Paul Pinto and Brian McCorkle, both members of the Varispeed Collective and former collaborators of Ashley.
Composer and Ashley biographer Kyle Gann introduces Ashley’s practice through selected and reconfigured interview recordings. Artist Scott Rogers has conceived new audio pieces composed of bird calls that are played at hourly intervals and in temporal relation to the dawn in Munich. Typographer Will Holder will recite A Last Futile Stab At Fun, originally presented by Ashley as a lecture with the title The Meanings of Modernism at the Walker Art Center on October 29, 1979.

You can either reserve your ticket prior to the event via info@kunstverein-muenchen.de, or buy it onsite upon entering the event. The entrance fee is 5 EUR (reduced) and 7 EUR (regular), and grants access for 24 hours.

Between: on Robert Ashley is a collaboration with the Filmwerkstatt Düsseldorf.
Between is supported by the Musikfonds, the Federal Government Commissioner for Culture and the Media, and the Biehler von Dorrer Stiftung.


Videostill / Video still: Robert Ashley, Perfect Lives, Verwendung mit Genehmigung von / used by permission of Performing Artservices, Inc.

Line-up


Freitag, 26. November / Friday, November 26

ab 18 Uhr stündlich um 38 min nach der vollen Stunde /
from 6pm hourly at 38 min past the hour

Scott Rogers – Xeno-Canto (2021)

19–19:30 Uhr / 7–7.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Backyard) (1983)
rezitiert von / recited by Brian McCorkle & Paul Pinto

20–21 Uhr / 8–9pm
Robert Ashley – A Last Futile Stab At Fun (A lecture to be sung or chanted, 1979)
rezitiert von / recited by Will Holder

21–21:30 Uhr / 9–9.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Living Room) (1983)
rezitiert von / recited by Brian McCorkle & Paul Pinto

22–23 Uhr / 10–11pm
Interviews mit / Interview recordings with Robert Ashley
zusammengestellt von / compiled by Kyle Gann

23–23:30 Uhr / 11–11.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Bar) (1983)
performt von / performed by Brian McCorkle & Paul Pinto

Samstag, 27. November / Saturday, November 27


bis 18 Uhr stündlich um 38 min nach der vollen Stunde /
until 6pm hourly at 38 min past the hour

Scott Rogers – Xeno-Canto (2021)

0–11 Uhr / 12–11am
Robert Ashley – She Was A Visitor
Audiovisuelle Installation von / Audiovisual installation by Brian McCorkle & Paul Pinto

11–11:30 Uhr / 11–11.30am
Robert Ashley – Perfect Lives (The Park) (1983)
rezitiert von / recited by Brian McCorkle & Paul Pinto

13–13:30 Uhr / 1–1.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Bank) (1983)
rezitiert von / recited by Brian McCorkle & Paul Pinto

14–15 Uhr / 2–3pm
Interviews mit / Interview recordings with Robert Ashley
zusammengestellt von / compiled by Kyle Gann

15–15:30 Uhr / 3–3.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Supermarket) (1983)
rezitiert von / recited by Brian McCorkle & Paul Pinto

17–17:30 Uhr / 5–5.30pm
Robert Ashley – Perfect Lives (The Church) (1983)
performt von / performed by Brian McCorkle & Paul Pinto



Hygiene- und Schutzmaßnahmen / Hygiene measures and precautions


DE

Between findet unter Einhaltung der 2G-plus-Regelung statt. Es herrscht die FFP2-Maskenpflicht; der Einlass erfolgt nur unter Vorlage eines auf die Person ausgestellten Impf- oder Genesenennachweises in schriftlicher oder elektronischer Form. Zusätzlich muss ein negativer Testnachweis vorgelegt werden (PCR-Test, nicht älter als 48 Stunden; POC-Antigentest, nicht älter als 24 Stunden). Es gibt die Möglichkeit, einen Selbsttest vor Ort durchzuführen.

EN

Between takes place in compliance with the 2G-plus-regulation. Wearing an FFP2 mask is mandatory; admission is only granted upon presentation of a certificate of vaccination or recovery issued to the person in written or electronic form. In addition, proof of a negative test must be provided (PCR test, no older than 48 hours; POC antigen test, no older than 24 hours). If necessary, a self test can be performed onsite.

unsubscribe

Copyright © 2023 Kunstverein München e.V., All rights reserved.


Kunstverein München e.V.
Galeriestr. 4
(Am Hofgarten)
80539 München

t +49 89 200 011 33
e info@kunstverein-muenchen.de

kunstverein-muenchen.de

facebook instagram